Ogólne warunki handlowe

Postanowienia wstępne
  1.  Ogólne warunki handlowe regulują obowiązujące stosunki pomiędzy spółką AMTEK spol. s r.o. (sp. z o.o.) Oddział w Polsce (dalej: Sprzedawca) i klientami (dalej: Nabywca).
  2. Niżej podane ogólne warunki handlowe mają pierwszeństwo przed innymi warunkami handlowymi, zwłaszcza przed warunkami handlowymi Nabywcy.
  3. Jakiekolwiek odstępstwa od poniższych warunków są skuteczne wyłącznie w przypadku potwierdzenia przez obydwie strony.
Oferty i kontraktacja
  1. Umowy kupna-sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą i Nabywcą zostają zawarte w formie pisemnej Każde zamówienie musi być potwierdzone przez Sprzedawcę. Zamówienia niepotwierdzone nie powodują zawarcia umowy.
  2. Postanowienia powyższe stosuje się również do wszelkich modyfikacji zamówienia przez Nabywcę.
  3. Jeżeli Sprzedający pisemnie potwierdzi przyjęcie zamówienia i w potwierdzeniu tym wprowadzi modyfikacje w stosunku do złożonego zamówienia, niezmieniające w sposób istotny warunków, strony wiąże umowa o treści określonej w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia, chyba że Nabywca niezwłocznie sprzeciwi się temu na piśmie.
Przedmiot dostawy
  1. Przedmiot dostawy jest określony w umowie kupna-sprzedaży.
Cena
  1. Jeżeli nie zostało w umowie wyraźnie określone inaczej, cena umowna za towar obejmuje również opakowania jednostkowe.
  2. Cena umowna nie obejmuje podatku od towarów i usług (VAT), który jest doliczany zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa podatkowego.
Warunki płatnicze
  1. Opłaty za towar są dokonywane przez Nabywcę przed odebraniem towaru („z góry) albo po odebraniu towaru („z dołu”), w zależności od postanowień umowy.
  2. Opłata „z góry” jest realizowana na podstawie faktury zaliczkowej (pro-forma) wystawionej przez firmę AMTEK, numer faktury zaliczkowej oznacza symbol zmienny uiszczenia. Odbiór zamówionego towaru jest możliwy dopiero wtedy, gdy kwota ceny wpłynie na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  3. Opłata „z dołu” oznacza płatność kwoty ceny przez Nabywcę po odebraniu towaru, na podstawie wystawionej przez Sprzedawcę faktury VAT.
  4. Faktura, o której mowa wyżej w ust.3 określa standardowy termin płatności do 14 dni od dnia wydania towaru Nabywcy, chyba że strony w umowie postanowiły inaczej. W przypadku opóźnienia w zapłacie ceny Nabywca jest zobowiązany do opłacenia odsetek umownych w wysokości 0,033% kwoty ceny wraz z podatkiem od towarów i usług (VAT) za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia.
  5. Jeżeli Nabywca ma wobec Sprzedawcy dotychczas nie spłacone zobowiązania, Sprzedawca jest uprawniony do zaliczenia dokonanych wpłat na poczet wcześniejszych zobowiązań Nabywcy wobec Sprzedawcy. W takim przypadku Sprzedawca pisemnie informuje Nabywcę o dokonanym zaliczeniu otrzymanej wpłaty.
Warunki dostawy
  1. Jeśli nie uzgodniono inaczej, warunkiem dostawczym dla dostaw na terenie Polski jest FCA wg Incoterms 2017, natomiast dla dostaw poza granice Polski formuła EXW Warszawa wg Incoterms 2017.
  2. Wszelkie uzgodnienia o terminach dostaw muszą być wykonane w formie pisemnej. Opóźnienie dostaw i usług w wyniku okoliczności, które wykluczają odpowiedzialność Sprzedawcy, uprawniają Sprzedawcę do zmiany terminów dostaw przedłużając je o czas trwania takiej okoliczności.
  3. Nabywca odbiera towar wyłącznie za pośrednictwem osób, uprawnionych do jego reprezentowania albo posiadających pisemne pełnomocnictwo Nabywcy do dokonania określonej czynności, podając czytelnie ich imię i nazwisko.
  4. Podpisem Nabywca potwierdza odbiór dostawy w podanej ilości i rodzaju i jednocześnie poświadcza, że dostarczony towar jest bez widocznych wad.
  5. O widocznych różnicach w ilości czy rodzaju towaru należy bezzwłocznie pisemnie poinformować Sprzedawcę ewentualnie przewoźnika natychmiast po stwierdzeniu niezgodności z dołączonym dokumentem. O wadach ukrytych zaś natychmiast po ich stwierdzeniu.
Przejście własności
  1. Towar przechodzi na własność Nabywcy dopiero przez zapłacenie pełnej ceny sprzedaży wraz z podatkiem od towarów i usług (VAT).
  2. Nabywca przyjmuje do wiadomości, że w przypadku nie uiszczenia pełnej ceny sprzedaży wraz z podatkiem od towarów i usług (VAT) w terminie określonym w fakturze VAT, Nabywcy nie wolno, aż do momentu zapłaty, rozporządzać w jakikolwiek sposób otrzymanym od Sprzedawcy towarem.
Gwarancje
  1. Sprzedawca gwarantuje bezawaryjną pracę produktów oraz ich zgodność z dokumentacją techniczną producenta. Okres gwarancji, w którym Nabywca ma prawo do wniesienia roszczeń z tytułu wady towaru przy spełnieniu zwykłych lub osobno podanych warunków magazynowania, manipulacji i zastosowania, wynosi 12 miesięcy, jeżeli nie został na dokumencie sprzedaży lub karcie gwarancji albo w umowie podany dłuższy czas.
  2. Nabywca zobowiązuje się do pisemnego powiadomienia Sprzedawcy o wszelkich ewentualnych wadach bezzwłocznie po ich stwierdzeniu.
  3. W wypadku roszczeń z tytułu wad towaru Nabywca ma prawo:
    • zażądać usunięcia wad przez naprawę towaru, jeżeli towar można naprawić. Sprzedawca może według swojej własnej decyzji zamiast naprawy dostarczyć towar wolny od wad,
    • zażądać dostarczenia zastępczego towaru jednakowego typu i ilości, jeżeli wady nie można naprawić,
    • zażądać odpowiedniego obniżenia ceny.
  4. Nabywca może dochodzić roszczeń w kolejności określonej w ust.3. jeżeli okaże się, że wad towaru nie można usunąć lub, że z ich naprawą byłyby połączone niewspółmiernie wysokie koszty, Nabywca może żądać dostarczenia zastępczego towaru jednakowego typu i ilości, jeżeli takie wymaganie będzie zaadresowane do Sprzedawcy bezzwłocznie po powiadomieniu Nabywcy przez Sprzedawcę o zaistnieniu opisanej wyżej sytuacji.
  5. W przypadku dostarczenia przez Sprzedawcę towaru zastępczego, Nabywca ma obowiązek zwrócić Sprzedawcy, na własny koszt, towar wymieniany w stanie, w jakim był on dostarczony Nabywcy. Sprzedawca może według własnej decyzji, po wcześniejszym uzgodnieniu z Nabywcą, dostarczyć zastępczy towar innego typu, ale z podobnymi cechami i podobnymi lub wyższymi parametrami.
  6. Sprzedawca ponosi jedynie koszty wymiany towaru albo wymiany czy naprawy wadliwej części jeśli czynności te odbywają się w siedzibie Sprzedawcy.
  7. Nabywca traci uprawnienia z tytułu gwarancji w wypadku, kiedy wada powstała w wyniku nieodpowiedniego zastosowania, magazynowania lub manipulacji ze strony Nabywcy, a także w przypadku uszkodzenia plomb gwarancyjnych, jak również zatarcia numerów seryjnych bądź tablic znamionowych świadczących o typie urządzenia. W szczególności Nabywca traci uprawnienia z tytułu gwarancji w przypadku użytkowania towaru w sposób niezgodny z jego specyfikacją techniczną albo zastosowanie w takiej aplikacji, dla jakiej towar nie jest przeznaczony, jeżeli Sprzedawca pisemnie nie wyraził na to zgody i nie przedstawił dodatkowych warunków, które takie zastosowanie umożliwi.
  8. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub stwierdzonej utraty uprawnień z tytułu gwarancji, Nabywca ponosi wszelkie koszty związane z transportem towaru od Nabywcy do Sprzedawcy oraz jego zwrotu. W przypadku niedostarczenia przez Nabywcę pełnych informacji o rodzaju wady, Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Nabywcy kosztami ekspertyzy technicznej sprzętu.
  9. Gwarancja nie dotyczy wszelkich szkód Nabywcy wynikających z wad towaru i utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkodę, chyba że szkodę tę wyrządził Nabywcy umyślnie. Przepis niniejszy nie uchybia regulacjom Kodeksu cywilnego dotyczącym odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
  10. Uprawnienia Nabywcy z tytułu rękojmi za wady są wyłączone.
Postanowienia końcowe
  1. Strony umowy zobowiązują się, że informacje, które uzyskają w związku z realizacją umowy, nie będą, bez poprzedzającej zgody, przez nie wykorzystane do innych celów, niż do wypełnienia obowiązków odpowiedniej umowy kupna-sprzedaży. Poza tym strony zobowiązują się, że będą takie informacje przechowywać w tajemnicy.
  2. W sprawach nieuregulowanych przez umowę kupna-sprzedaży oraz wyżej wymienione ogólne warunki handlowe mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
  3. Wszelkie kwestie sporne, które mogą wyniknąć z umów kupnych zawartych według niniejszych Ogólnych warunków handlowych albo w związku z nimi, będą rozwiązywane przede wszystkim przez pertraktacje i wzajemne porozumienie. Jeżeli taki sposób nie będzie możliwy, rozstrzyganie kwestii spornych podlegać będzie przed Sądem Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie, według regulaminu tego Sądu.
Nákupní košík
Přejít nahoru